Saturday, January 17, 2009

Setting Up for the Concert


また雪です……………。寒いっす。

Snowing...... Not again..... Freezing too...

 今回お世話になったのは、スタッテン島にあるホーリー・チャイルド教会です。初めて演奏させて頂く場所なんですが、大きい教会ですね。その日は私たちが演奏する前にすでに4回もミサが行われ、そのつど、大勢の信者さんで教会が埋まっていました。これだけの数の檀家さん(ってキリスト教で言うのかは知りませんが)を擁する教会は滅多に見ません。しかも土曜日だったのに……………。日曜日はさらに多くて、計6回もミサがあるそうで、人数も当然今日よりも集まるのでしょうね。すごすぎる。

This big church is Holy Child Church on Staten Island where we play for the first time. They held four masses already before we played and the church was packed each time. I have hardly ever seen the church with this many people. Not to forget that was only Saturday. I have heard that the church is holding the total of six masses on Sunday. That is something I have never heard in my life.

 と、非常に忙しい教会だったので、私たちがセットアップのために与えられた時間も本当に限られたものでした。2回目と3回目のミサの間にセットアップをして、電気系統の機材が全て動くのを確認してから、機材を横にどかしました。片付けをしている途中ですでに3回目のミサが始まっていました。サウンドチェックなど当然する時間はありませんでした。

So, it was a super busy church. We were given so limited time to set up. On the time between 2nd and 3rd mass, we set everything up as quickly as possible, made sure everything works, then put everything aside not to disturb the mass. We could not really do the sound check, and while we were stashing away the equipments, the 3rd mass had already started.

No comments: