Saturday, January 17, 2009

Holy Child Church in Staten Island, NY

Yuuki Koike (Flute, Alto Sax, Melodica)
Takeshi Asai (Keyboard)
Kazuo Nakamura (Acoustic & Electric Basses)
Yutaka Uchida (Drums)
Ippei Ichimaru (Shamisen, Sanshin, Cello, Percussion)
 この日最後のミサが終了後、急いでセットアップをし直しました。そのミサの大部分の方が残ってくれていて、教会には数多くの人がひしめき合っていました。間違いなく我々のコンサートでは1番の動員数だったと思います。そして、わずか30分後には本番が始まりました。惜しむらくはサウンドチェックができなかった事ですが、でもまあそこはプロですから、全員自分の耳で調整しながらコンサートを進めました。

After the last mass of the day, we immediately started setting up again. The church was packed because the most of the people from the mass kindly stayed there for our concert. I think we had the most number of audiences for our concerts so far. We had to start the show only after 30 minutes. Our small regret was that we could not do the through sound check but we are pros. We dealt with it by adjusting the volume and tone while we are playing.

 新曲が多かったし、リハーサルも足りていなかったと思うのですが、コンサートに来て頂いた方々にも喜んでいただき、CDもたくさん買っていただきました。コンサートは大成功に終わりました。いやー、良かった良かった。不安もあった分、お客さんの笑顔が見れた時は本当に嬉しかったです。ミュージック・ディレクターの方から、また来てくれ、と言われました。今度はさらにパワーアップして帰って来ることをお約束いたしましょう。

 コンサートに足を運んで下さった方々、本当にありがとうございました。

Although we had new tunes and were worried about the lack of rehearsals, the audience enjoyed the concert and bought many CDs. The concert was success. I was so relieved when I saw the audience smiling because I had those worries before the show. The music director of church told us to come again. We promise we will came back, and when we come back, we will be seriously souped up.

People who came to the concert, thank you very very much.
 この日の私、一平の機材です。上から三味線、サイレント・チェロ、そしてパーカッションの小物各種でございます。いやー、本当に私の機材って少なくなったと思います。以前はこれの3倍ぐらいのスペースは軽く使っていました。

Ippei's equipments of today's concert. From the top, a shamisen, a silent cello and lots of small percussions. Come to think of it, my equipments really reduced to minimum. I was using three times more space before.

No comments: