Saturday, January 10, 2009

Richmondtown Library in Staten Island

 この日はコンサートが、スタッテン島にあるリッチモンドタウン図書館でありました。運悪く、朝から吹雪の予報が出ていてので、どうせ人もそんなに来ないだろうから中止にしようかと、本当にギリギリまで皆で相談していました。結局、決行しようということで意見が一致しましたが、人が一人も来なかったらどうしよう、と始まるまで不安がでした。しかし有り難いことに、この悪天候の上に初めて演奏する場所だったにも関わらず、たくさんの方がコンサートに来て下さいました。皆様、ありがとうございました。

The concert at the Richmond Town Library in Staten Island. Unfortunately the heavy snow storm was forecast later on that day and the storm had begun already in the morning. Our guess was that there would be so few people at the library. We talked about whether to go for it or to cancel it, then we decided that we were going to play the concert as planed even if there would be nobody. That was the right decision. Even though we had never held a concert at the library and it was under the bad weather, so many people showed up for our concert. I'd like to say thank you to everyone who came to our concert despite of such a bad weather.
 手前味噌を並べるようで恐縮なのですが、いやー、ウチのバンド、本当にうまくなりましたね。バンドを始めた頃に較べたら、正に雲泥の差です。

I don't mean to blow my own trumpet but this band has got musically and artistically advanced a lot since we formed the band. The band's virtuosity from then and now is like day and night.
Yuuki Koike (Flute, Alto Sax, Melodica)
Takeshi Asai (Keyboard)
Kazuo Nakamura (Acoustic & Electric Basses)
Yutaka Uchida (Drums)
Ippei Ichimaru (Shamisen, Cello, Percussion)

No comments: