Saturday, January 17, 2009

Little Rest

 セットアップが終わり、コンサートまでの間、韓国料理と日本料理の店に来ました。みんな仲良く一時休憩でございます。この休憩は本当に有り難かったです。私も前日からの強行軍で疲れていましたし、一雄さんは朝のうちにバンドの機材を教会に運んでくれて、それからゆうきちゃんと一緒にギグをしてきた後でしたから、やっぱりヘトヘトだったと思います。

We finished setting up and checking the equipments. Till the concert, we came to a Korean/Japanese restaurant nearby to finally have a rest. This little rest was golden for me because I had been working for literary two days straight, and Kazuo must have been tired too because he brought in the band's equipments by himself and did another gig with Yuuki in the morning before he came to the church.
 頼んだビビンバが超巨大で、上機嫌の一平

The Bi Bim Bop I ordered was unexpectedly huge! I was so happy.

 親子丼を頼んだのにチキンカツ丼が来てスネているユタカ。韓国ではこれが親子丼で通っているのですかねぃ?まあ、一応鶏肉と卵が入ってるから、広義ではこれも親子丼ではないかい?

Yutaka ordered Oyakodon (Chicken Rice Bowl) but they brought Chicken Katsudon (Chicken-cutlet Rice Bowl). Well, maybe chicken-cutlet rice bowl is called Oyakodon in Korea.

 一雄さんの頼んだ寿司についてきたワサビになぜかエビがのってます。気づかずに食ってしまえば面白かったのに。お笑い番組で良く出て来る『激辛ロシアンルーレット』みたいですな。

Kazuo ordered a plate of sushi and we didn't know why but they put shrimp on wasabi! It would have been so funny if Kazuo ate it without known.

No comments: