Wednesday, December 9, 2009

Heavy snow in Boston

 ボストンは大雪です。あ〜あ、もうこれだから北国は‥‥‥‥‥。ここにはWaFooのメンバーはほとんどが住んでいたのですが、やっぱり私が一番長くて、10年ほど住んでおりました。雪を見て、ようやくボストンに帰ってきた事を実感しました。

 『私、冬が好き』と友人の娘さん(4歳)が言いました。ほほう、ボストンでは滅多に聴かない台詞を口にしますな。

 『私、冬が好きなのに、ずーっと冬が見れなかった』うーむ、ボストンに10年間も住んだ私が聴いた事のない台詞を口にしますな。

 お嬢ちゃん、ボストンにいる限り、冬はたーんと見れるよ。ボストンはね、君が思うよりももっとゴッツイ所なんやで。ヒーッヒッヒッヒ。ボストンの冬は長いで〜。

It snowed hard in Boston. Oh boy...... Almost all the members of WaFoo once lived in here and I am the one who had stayed here the longest; about ten years. After I saw the snow, it finally hit me that I am in Boston.

"I like Winter." My friend's 4-year-old daughter said. Ah-huh, that's the sentence I don't hear too often in Boston.

"I like Winter but haven't seen it for a long time." I see. You just said something which a 10-years veteran of Boston has never heard.

Little girl, you will have a plenty of Winter as long as you are in Boston. Boston is a hell of a place and I stress on "hell." Hee-hee-hee. Boston's Winter is wicked long....

No comments: