Saturday, November 28, 2009

WaFoo Chamber Unit @ Tuttoriso in Staten Island, NY

 荒波を乗り越え、予定からちょっと遅れてスタッテン・アイランドに到着。感謝祭の観光客でごった返すフェリーのターミナルを抜けてチュットリーソに来ました。今日はなんと、WaFooの創設メンバーである丹羽剛さんが日本から仕事で来ていまして、一緒にソプラノ・サックスを吹いてくれました。昔と変わらず素晴らしい音色とタイム感です。私も2曲ほどベースを弾かせてもらい、久々に丹羽さんと音で対話を楽しみました。心ゆくまで語らいました。

I rode out the high wave and arrived to Staten Island. The ferry terminal was packed with the tourists of Thanksgiving and I made my way trough the crowd to get to Tuttoriso. We had a very special guest today. The founding member of WaFoo, Tsuyoshi Niwa, was in New York on business and played the soprano sax with us today. His tone and the time feel were excellent as I had remembered. I jumped on the bass for a few tunes and enjoyed the conversation with the sounds with Tsuyoshi. We talked to each other throughly.
Yuuki Koike (Flute, Alto Sax)
Kazuo Nakamura (Bass)
Ippei Ichimaru (Percussion)
&
Tsuyoshi Niwa (Soprano Sax)
 そうそう、今日はギターやキーボードのハーモニー楽器がいませんでした。これって、私らベーシストにとって最高に楽しいんですよね。
Oh yes, we did not have any harmony instruments like guitar or keyboard today. This situation is an extreme fun for us bassists!

No comments: