Thursday, November 12, 2009

Taiko Drum Class (Week 2)


 私、この日までボストンに行っておりまして、帰ってきてすぐにこの太鼓教室に来ました。さて2週目も面白かったです。正座の仕方、正座からお辞儀の仕方、正座からの立ち上がり方などを習いました。そう言えば、昔、剣道をやってた時に同じような事をやりましたね。すっかりこういう作法を忘れておりました。あと、かけ声のかけ方も習いました。むむむ、面白い。なんか日本っぽい。クセになりそうでございます。次のWaFooのコンサートで一平が突然、『ウヒョーーー!』とか奇声を発し始めたら、ごめんなさい。

I was in Boston till yesterday and came to the taiko class almost immediately after I came back to the city. That was the second week of the taiko class and, again, that was a fun class. We learnt the traditional way to sit, bow then stand up. Well, I did the same thing when I was doing Kendo, but I was completely forgetting these traditional manners. We also learnt how to shout properly. Mmm, this is good. These shouts in between tunes sound so Japanese. It is addictive as well. I am sorry if I start shouting in the middle of next WaFoo concert.

No comments: