Sunday, May 18, 2008

WaFoo outside of WaFoo: Riverside Opera Company

 今日、リバーサイド・オペラ・カンパニーのコンサートがありました。WaFooから一雄さん(コントラバス)と由喜ちゃん(フルートとピッコロ)と私、一平(チェロ)が参加しました。これはリッチモンド・カウンティー・オーケストラ(RCO)を統括する指揮者のアランのもう一つのプロジェクトで、構成メンバーはRCOのメンバーに数人のオペラ歌手が加わるという形になっています。

There was the concert of Riverside Opera Company today and Kazuo (contrabass), Yuuki (flute & piccolo) and me, Ippei (cello) participated in it. This is another project of Maestro Alan Aurelia, the conductor of Richmond County Orchestra (RCO), and the project consists of RCO musicians plus several opera singers.

 Trinity Lutheran Church という私は初めての場所でのコンサートだったのですが、とにかく音響がいい場所で、私のチェロから聴いたことがない音が出てました。大変、気持ちよく演奏ができました。

The concert was held at Trinity Lutheran Church where I had never played before and the church had great acoustics. My cello was singing by the voice that I had never heard. I really enjoyed playing in there.

 今回は『プッチーニ・フェスティバル・2008』と題され、イタリアの作曲家プッチーニの生誕150年を祝うコンサートでした。プッチーニを中心に数々のオペラの曲を演奏しました。

This concert was entitled as "Puccini Festival 2008" to celebrate the 150th anniversary of the Italian composer Puccini's birth. We performed the excerpts from several operas of Puccini and some other composers.

コンサート後の写真
The pics after the concert

No comments: